ataktesfones@gmail.com

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

ΓΙΑ 2200 € ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΤHN ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑ Πώς ημι-παρέλυσαν τις ΕΔ δύο ολέθριοι νόμοι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ


Σε σταδιακή εξαέρωση της μαχητικής ικανότητας και  του εκπαιδευτικού προγράμματος των ΕΔ  οδήγησαν οι δυο «εμπνευσμένοι» νόμοι περί μη –ουσιαστικά- προμηθειών του 2006 (Σπηλιοτόπουλος - Μεϊμαράκης) κσι του 2010 (Ε. Βενιζέλος δια «χειρός» Βασιλάκου) παραδέχθηκε σήμερα εμμέσως πλην σαφώς ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Οι  νομοί αυτοί με τα συγκεκριμένα θεσμικά πλαίσια προκάλεσαν μια πρωτοφανή ακαμψία στα επιτελεία και στο σύστημα προμηθειών των ανταλλακτικών το οποίο σε συνδυασμό με τα πενιχρά κονδύλια από το 2010 και μετά κατέστησαν τις ΕΔ μη ικανές να εκτελούν στον απολυτό βαθμό  την αποστολή τους
Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα που ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας για την περίπτωση των εκπαιδευτικών αεροσκαφών αρχικού-βασικού σταδίου T-6A Texan II τα οποία επιχειρούν από την 120 ΠΕΑ. Πιο συγκεκριμένα όπως είπε τουλάχιστον 10 αεροσκάφη είναι καθηλωμένα εξαιτίας ενός ανταλλακτικού αξίας 300 $ και δεν πετούν!
Και όχι μόνο δεν πετούν αλλά επιπρόσθετα έχει οδηγήσει στην εκθεμελίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος της ΠΑ.
Το ανταλλακτικό είναι ένα απλό ελατήριο το οποίο βοηθά την καλύπτρα του αεροσκάφους να κλείνει και να ανοίγει. Το όριο ζωής όμως του ανταλλακτικού αυτού είχε λήξει σε 10 T-6A με αποτέλεσμα να έπρεπε να εγκριθεί το σχετικό κονδύλιο των 3000 $  (2.206 €) μέσω της επιτροπής της Βουλής η οποία είναι υπεύθυνη για όλες τις δαπάνες των ΕΔ. Και όμως:
Το ποσό αυτό δεν έχει εγκριθεί ακόμη και έτσι 10 υπερπολύτιμα αεροσκάφη για την αεροπορική εκπαίδευση παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος.
Ο Δ. Αβραμόπουλος και για να διορθωθεί  το απαράδεκτο αυτό καθεστώς (που περιλαμβάνεται στον νόμο περί προμηθειών του Ε. Βενιζέλου) προανήγγειλε πως με το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις προμήθειες στις ΕΔ που προετοιμάζεται για  ποσά μέχρι 400.000 € δεν θα απαιτείται πλέον η έγκριση της επιτροπής της Βουλής αλλά θα εγκρίνονται απευθείας από τους Αρχηγούς των Όπλων.
Έτσι όχι μόνο θα επισπευτεί η διαδικασία της παραγγελίας κρίσιμων ανταλλακτικών αλλά επιπρόσθετα θα λύσει τα χέρια των Αρχηγών μέχρι ενός σημείου βέβαια, οι οποίοι γίνονται αποδέκτες έντονων παραπόνων από μονάδες και όμως δεν μπορούν να κάνουν απολύτως τίποτα, αναμένοντας την έγκριση από την επιτροπή της Βουλής οψέποτε αυτή συνεδριάσει!
Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπου ούτος ή άλλως η διαθεσιμότητα των μέσων των ΕΔ είναι πολύ χαμηλή εξαιτίας ελλείψεως ανταλλακτικών, που προέρχεται από το ψαλίδισμα των αμυντικών δαπανών.
Το θέμα πάντως της έλλειψης επαρκών κονδυλίων, για κρίσιμα ανταλλακτικά αγγίζει και άλλες Μοίρες της ΠΑ για προμήθειες εξίσου χαμηλού κόστους. Τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-2C αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με τα ελαστικά τους, τα Mirage 2000 με τις καλύπτρες τους και τα A-7E με τα εκτινασσόμενα καθίσματα. Όλα αφορούν παρόμοια προβλήματα μικρο-εξαρτημάτων με τα ποσά όμως για την αγορά τους δεν υπάρχουν είτε γιατί τα κονδύλια δεν φτάνουν είτε για λόγους που έχουν να κάνουν με την κατάρτιση ολέθριων για τις ανάγκες προμηθειών νόμων όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Ιδιαίτερα ο τομέας της εκπαίδευσης έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλο τομέα στις ΕΔ. Από τα 45 συνολικά T-6A Texan II που είχε παραλάβει η ΠΑ στις αρχές της περασμένης δεκαετίας (παραλαβή του πρώτου Ιούλιος του 2000) πετούν λιγότερα από 10(!). Το απαράδεκτο αυτό γεγονός της απαξίωσης δηλαδή ολοκαίνουργιων αεροσκαφών, της καθήλωσής τους μέχρι και του σημείου ορισμένα από αυτά να έχουν πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά κάποιος πρέπει να λογοδοτήσει.
Η ΠΑ, ούτε και οι ΕΔ είναι «τσιφλίκι» κανενός και αεροσκάφη που έχουν αγοραστεί με τον ιδρώτα του ελληνικού λαού κάποιοι τα κρατούν παροπλισμένα  με το έτσι θέλω.
Ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωσε αυτά τα αεροσκάφη, και όχι μόνο αυτά βέβαια, για να πετούν και να παρουσιάζουν έργο και όχι να «κανιβαλίζονται» και να σαπίζουν κάπου στην πίστα της  361 και 364 ΜΕΑ γιατί κάποιοι έτσι το επέλεξαν.
Η σύμβαση για την απόκτηση των 45 αεροσκαφών Tείχε υπογραφεί επι υπουργίας Άκη Τσοχατζόπουλου  με την αμερικανική εταιρεία Raytheon Aircraft Company στις 8 Αυγούστου 1999, με το συνολικό κόστος της να ανέρχεται τότε  σε 72.000.000.000 δραχμές
Αλλά για το θέμα των Τ-6Α θα επανέλθουμε σύντομα...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου